Jakie urządzenia chłodzące sprawdzają się w biurach?

10 lis 2021

Komfort termiczny w biurze to niezmiernie ważna rzecz, którą regulują przepisy prawa, a także regularna troska o ergonomię codziennej pracy. Do utrzymania optymalnych warunków w miejscu pracy wykorzystuje się rozmaite urządzenia i instalacje. Oprócz urządzeń grzewczych, trzeba również pamiętać o chłodzeniu biur w okresie letnim. Jakie produkty najlepiej wykorzystać?
Więcej informacji przekażemy w dalszej części artykułu.

Komfort pracy – dlaczego zbyt wysoka temperatura bywa groźna?


Wysoka temperatura to jeden z głównych powodów spadku wydajności pracowników w upalne dni. Nieodpowiednie warunki termiczne w miejscu pracy sprawiają, że ludzki umysł pracuje ociężale i nie jest w stanie skupić się na realizacji obowiązków zawodowych. Często pojawiają się problemy z koncentracją, co sprawia, że pojawiają się rozmaite błędy w wykonywanych zadaniach. A to przekłada się na ogólną efektywność całego przedsiębiorstwa.

Zbyt wysoka temperatura w biurze bywa groźna, zwłaszcza dla osób z osłabionym układem krwionośnym. Może prowadzić do znacznego pogorszenia samopoczucia, a niekiedy do pojawienia się poważnych dolegliwości zdrowotnych.

Przepisy BHP a wysoka temperatura w biurach


O ile przepisy BHP precyzyjnie regulują, jakie najniższe temperatury mogą występować w różnych miejscach pracy, to tak naprawdę nie podają, jaka jest górna granica. Pojawia się w
nich tylko informacja, że temperatura nie powinna przekraczać 30 stopni. Ponadto, jeśli w biurze
termometry wskazują ponad 25 stopni, pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom napoje. Jedynie w przypadku pracowników małoletnich rozporządzenie określa, że w miejscu pracy temperatura nie może przekraczać 30 stopni Celsjusza, przy wilgotności powietrza na poziomie
65%.

Nie tylko ogrzewanie – instalacje chłodzące do biur

Na biurowy komfort cieplny wpływa nie tylko instalacja grzewcza, ale także urządzenia chłodzące. Podstawowym rozwiązaniem, z którego korzysta coraz więcej biur, jest oczywiście klimatyzacja. Stosuje się praktyczne klimatyzatory mobilne, dostępne chociażby w sklepie https://econovli.pl/, łatwe do ustawienia dokładne tam, gdzie aktualnie są potrzebne. Takie rozwiązanie pozwala ochłodzić miejsca pracy, przy minimalizacji nakładów finansowych na klimatyzację.
Inną opcją są klimatyzatory montowane na stałe na ścianach lub sufitach. Zazwyczaj składają się z cichej jednostki wewnętrznej (chłodzone pomieszczenie) i zewnętrznej (elewacja budynku), połączonych odpowiednimi przewodami. Takie produkty pozwalają utrzymać
optymalną temperaturę w każdym pomieszczeniu, co przekłada się na komfort cieplny oraz lepszą efektywność codziennej pracy, nawet w bardzo upalne dni.
Alternatywnym rozwiązaniem są klimatyzery, czyli niewielkie, elektryczne urządzenia mobilne, które zamiast czynnika chłodzącego, krążącego w standardowej instalacji, mają wkład z zimną wodą.

Jak działa klimatyzer? Proces jest niezmiernie prosty. Gorące powietrze jest zasysane przez
wentylator. Przechodzi przez pojemnik z wodą, dzięki czemu ochładza się i nawilża. Następnie jest ponownie wydmuchiwane do pomieszczenia.
Choć klimatyzery bywają zazwyczaj mniej wydajne niż rozbudowane klimatyzacje, to dają przyjemną, chłodną bryzę oraz nie generują gigantycznych wydatków na instalacje chłodzące. Są również znacznie bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego niż rozwiązania, w których chłód powstaje dzięki zastosowaniu groźnego dla natury chłodziwa. W końcu nie można zapomnieć o tym, że klimatyzery to niewielkie i poręczne urządzenia, dostępne w atrakcyjnych cenach. Dzięki temu można zapewnić komfort termiczny w upalne dni, bez gigantycznych wydatków, nawet w pomieszczeniu, w którym nie ma dostępu do rozbudowanej klimatyzacji. To skuteczny sposób na utrzymanie odpowiednich warunków, poprawę samopoczucia
pracowników oraz wszystkich innych osób przebywających w biurze lub w innej przestrzeni
roboczej.

Rozwiązania chłodzące do biur – jak utrzymać komfort w miejscu pracy?

Nowoczesne biura powinny gwarantować wygodną, dobrze wyposażoną i bezpieczną przestrzeń do pracy. Na komfort pracowników w dużej mierze wpływa utrzymanie odpowiedniej temperatury. W zimie gwarantuje to ogrzewanie, a w lecie – nie da się obyć bez urządzeń chłodzących. Warto zatem zadbać o wybór optymalnych rozwiązań, co przełoży się na poprawę warunków oraz wyższą efektywność pracy. Dzięki temu zyski firmy w długiej perspektywie na pewno wzrosną.